Werkervaring & Resultaten
Van duurzaamheidsadviseur tot procesoptimalisatie-expert: ontdek hoe
ik organisaties help groeien door slimme bedrijfsvoering en strategische keuzes.
Meer dan 8 jaar ervaring in procesoptimalisatie, duurzaamheid en business development. Van start-up tot scale-up:
ik help organisaties hun processen stroomlijnen, kosten besparen en groeidoelen realiseren.
Heden
Consultant Proces & Bedrijfsgroei
ProcesGroei • Juni 2025 – heden
⚡
Zelfstandig Ondernemer
Start van mijn eigen bedrijf
🎯
Startegische Focus
Groei & procesoptimalisatie voor andere organisaties
👥
Brede Expertise
8+ jaar ervaring
bij diverse bedrijven
Lees meer over mijn huidige focus
Anno juni 2025 is het tijd voor de volgende stap. De ondernemersdrang die altijd al door mijn aderen stroomde, krijgt nu de ruimte om echt vorm te krijgen door de oprichting van “ProcesGroei”. Met mijn brede kennis, flexibele instelling en ervaring bij diverse organisaties, wil ik mijn expertise inzetten bij bedrijven die klaar zijn voor groei, verandering en scherpere keuzes!
2021-2025
Manager Service & Onderhoud / Business Development
100% Zonnig • Januari 2021 – April 2025
💡
Systeemmigraties
ERP- implementatie begeleid en ontwikkeld
🚀
Proces- en bedrijfsontwikkeling
Serviceafdeling opgezet en organisatie breed geprofessionaliseerd
Bekijk volledige verantwoordelijkheden en werkzaamheden
In mijn eerste jaar werkte ik aan het het opzetten en professionaliseren van de service- en onderhoudsafdeling en werd het dienstverleningsaanbod van deze afdeling gecreëerd. Processen kregen vorm en structuur, en de klantroute voor serviceverzoeken en garantieclaims werd ingericht en gestandaardiseerd. Daarnaast verbeterde ik de kwaliteit en beheersbaarheid van bestaande onderhoudscontracten en stimuleerde ik de verkoop van nieuwe servicewerkzaamheden en onderhoudscontracten.
In de daaropvolgende jaren bleef ik betrokken bij de serviceafdeling, maar werd mijn kennis en ervaring breder ingezet binnen de gehele organisatie. Ik hielp bedrijfsprocessen binnen verkoop, werkvoorbereiding, administratie en andere afdelingen te professionaliseren door te structureren, digitaliseren, standaardiseren en de kans op fouten te minimaliseren. Mijn werkzaamheden omvatten destijds onder andere:
- Ontwikkelen en verbeteren van formulieren en informatievoorziening op de website
- Optimaliseren van verkoop-, werkvoorbereidings- en projecttools
- Standaardiseren van verkoop- en facturatiedocumenten
- Professionaliseren van klantcommunicatie binnen verkoop en projectmanagement
- Opstellen en beheren van kennis-, overdrachts- en controledocumenten
- Opstellen van interne gebruikershandleidingen en beleidsafspraken
- Organiseren en beheren van diverse softwarepakketten en hun migraties bij overstappen
Daarnaast had ik in mijn laatste rol bij 100% Zonnig de eindverantwoordelijkheid voor de service- en onderhoudsafdeling en werkte ik aan de migratie naar één overkoepelend ERP-systeem. Mijn verdere werkzaamheden hierbij omvatten:
- Service gerelateerde verkopen ( onderhoud, inspecties, reinigen, monitoring en herstelwerkzaamheden)
- Aanspreekpunt voor servicecollega’s, onderaannemers, leveranciers en woningcorporaties
- Coördineren en ontwikkelen van procesverbetering in aanwezige softwaresystemen
- Opstellen van service gerelateerde handleidingen en werkafspraken
- Individueel en klassikaal trainen van collega’s in het gebruik van ERP, CRM en WMS systemen
- Dagelijkse ondersteuning aan de serviceafdeling
- Standaardiseren van garantiestromen
- Beheer van alle verworven onderhoudscontracten en locaties
2019-2020
Manager Bedrijfsvoering
EZLED Light Solutions • Januari 2019 – December 2020
💰
35% Netto Resultaat
Met structuur winstgevende
groei gerealiseerd
📈
1100% Omzetgroei
Focus op het optimaliseren en promoten
van de bestsellers in je assortiment.
Ontdek hoe ik deze groei realiseerde
Na DKC 2018 besloot ik dat er meer behoefte was aan meer verantwoordelijkheid en een kleinere, dynamische werkomgeving waarin ik mij verder kon ontwikkelen op zakelijk vlak. Die kans vond ik bij EZLED Light Solutions, een importeur van ledverlichting uit Arnhem, waar de eigenaar een passie had voor techniek maar aangaf ondersteuning te kunnen gebruiken op de bedrijfsmatige kant van zijn bedrijf.
We zijn gestart met de invoer van het boekhoudkundig softwarepakket “SnelStart”, brachten de administratie op orde, inventariseerden de fysieke voorraad en vereenvoudigde het strategisch inkoopbeheer in met slimmere keuzes omtrent leveranciers en assortiment. Er ontstond een product catalogus en de verkoopmarges werden bepaald. De website kreeg een upgrade en de zichtbaarheid er van werd verbeterd.
Aanvankelijk behaalde EZLED haar omzet uit wederverkoop aan E-installateurs of kleinschalige renovatieprojecten die werden uitgevoerd door een wederverkooppartner. Al snel besloten we de installatie van nieuw- en renovatieprojecten zelf te beheren. Binnen enkele maanden verwelkomden we de tweede FTE in de vorm van een ledverlichtingsmonteur, en het aantal opdrachtgevers, wederverkopers en projecten groeide gestaag verder. Met een flexibele schil van zelfstandig monteurs genereerden we een omzetgroei van 1100% in twee jaar, met een netto bedrijfsresultaat van meer dan 35%.
Naast de verdere verfijning van mijn vaardigheden uit mijn tijd bij DKC, ontwikkelde ik mijn expertise op het gebied van strategische, tactische en operationele inkoop, logistiek, planning en project- en bedrijfsadministratie.
2017-2018
Adviseur en Werkvoorbereider Duurzaamheid
DKC Totaaltechniek • Maart 2017 – December 2018
🤝
Relatiebeheer
Actief in klantcontact, communicatie en onderhandelingsvaardigheden
🫰
Subsidiespecialisme
Ervaring met SDE+, ISDE en EIA trajecten
Lees hier meer over de start van mijn carrière
Tijdens mij opleiding HBO Facility Management aan de HAN in Nijmegen ben ik afgestudeerd bij DKC Totaaltechniek in Wijchen. Hier deed ik onderzoek naar de waarde propositie voor duurzame installatietechnieken van DKC voor haar klanten en hoe zij konden worden gestimuleerd om verduurzamingsmaatregelen in hun vastgoed door te voeren. Ik sprak met klanten en vroeg naar hun beweegredenen en behoeften. In de meeste gevallen was de motivatie financieel, en er kon waarde worden gecreëerd door als installateur ondersteuning te bieden bij het verkrijgen van stimuleringsmaatregelen zoals de ISDE, SDE+ en EIA.
Uiteindelijk rekende ik verschillende scenario’s door voor warmtepompen, zonnepanelen en laadpalen in combinatie met de stimuleringsmaatregelen van RVO. Hiervoor maakte ik gebruik van de boekhoudkundige terugverdientijd en de netto contante waardemethode. Dankzij mijn inzet behaalde ik niet alleen mijn diploma, maar kreeg ik ook een contract aangeboden bij DKC Elektrotechniek als Werkvoorbereider/Adviseur Duurzaamheid.
In deze functie was ik verantwoordelijk voor het calculeren van projecten, het opstellen van offertes en het aanvragen van subsidies zoals SDE+, ISDE en EIA voor verschillende klanten. Na opdracht zorgde ik voor de voorbereiding en begeleiding van deze projecten. Dit omvatte installaties zoals zonnepanelen, ledverlichting, laadpalen en warmtepompen. Hierdoor heb ik kennis opgedaan van diverse duurzame technologieën en verkoopstrategieën (zoals marktanalyse, relatiebeheer, communicatie, onderhandelingsvaardigheden en het opvolgen van leads).
Daarnaast ontwikkelde ik mijn vaardigheden op het gebied van planning, resource- en risicomanagement door betrokken te blijven bij het projectmanagement van de uitvoering en hield ik mij bezig met het beheren van projectbudgetten. Tot slot behaalde ik tijdens mijn dienstverband bij DKC onder andere mijn VCA VOL en Switch2Solar (solarspecialist) certificaten.
Energie gekregen?
Laten we samenwerken
Met mijn ervaring in procesoptimalisatie, bedrijfsvoering en duurzaamheidssector help ik je concrete resultaten te behalen.
Vrijblijvend kennismakingsgesprek • Binnen 24 uur reactie
